Autorzy:
Katarzyna Żyszkiewicz (autor artykułu), Magdalena Zdrenka-Ciałkowska (autor artykułu), Radosław Wojteczek (autor artykułu), Katarzyna Witkowska-Rozpara (autor artykułu), Lucyna Szot (autor artykułu), Jacek Sobczak (autor artykułu), Witold Rynkiewicz (autor artykułu), Piotr Pałaszewski (autor artykułu), Andrzej Ostrowski (autor artykułu), Paulina Olechowska (autor artykułu), Agata Obrzut (autor artykułu), Witold Tomasz Machura (autor artykułu), Małgorzata Laskowska (autor artykułu), Stefan Kubów (autor artykułu), Maciej Krzysztoszek (autor artykułu), Natalia Katarzyna Koń (autor artykułu), Ksenia Kakareko (autor artykułu), Monika Kaczmarek-Śliwińska (autor artykułu), Joanna Jonczek (autor artykułu), Jolanta Jasińska-Mrukot (autor artykułu), Maria Gołda-Sobczak (autor artykułu), Katarzyna Giereło-Klimaszewska (autor artykułu), Dorota Fleszer (autor artykułu), Krzysztof Flasiński (autor artykułu), Michał Drożdż (autor artykułu), Elwira Anna Bonisławska (autor artykułu), Piotr Bielawski (autor artykułu), Dariusz Baran (autor artykułu), Adrianna Adamek-Świechowska (autor artykułu), Jacek Sobczak (redaktor publikacji), Witold Tomasz Machura (redaktor publikacji), Maria Gołda-Sobczak (redaktor publikacji)
Kategoria: MEDIA
Ilość stron: 430
Numer ISBN: 978-83-62625-09-3
Z Wprowadzenia:
Jak widać chociażby z analizy zakresu tematycznego artykułów, jakie zawiera tom II MEDIÓW - CZWARTEJ WŁADZY?, zakres badań nad mediami przekracza znacznie dociekania samych tylko politologów, a w szczególności medioznawców. Tematyką roli i wpływu mediów na różne dziedziny naszego życia społecznego zajmują się przedstawiciele większości nauk społecznych. Ich rozważania na „tematy medialne” będą kontynuowane nie tylko w trakcie II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej WOLNOŚĆ A/I ODPOWIEDZIALNOŚĆ…, która odbędzie się w listopadzie 2011 r. (i po której powstanie także osobna publikacja), ale i na różnych forach i polach wymiany poglądów.
Media bowiem, ta współczesna „czwarta władza”, są i będą polem zarówno rozważań przedstawicieli świata nauki, jak i zwykłych (z całym dla nich szacunkiem) telewidzów, radiosłuchaczy, czytelników czy też internautów.
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Dariusz BARAN
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów
Agata OBRZUT
Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej
Dorota FLESZER
Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej
Michał DROŻDŻ
Medialna władza nad wartościami
Maria GOŁDA-SOBCZAK
Dylematy tajemnicy dziennikarskiej
Radosław WOJTECZEK
Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiżzek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna
Ksenia KAKAREKO
Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy
Małgorzata LASKOWSKA
Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska
Maciej KRZYSZTOSZEK
Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym
Krzysztof FLASIŃSKI
Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej
Natalia KOŃ
Rola mediów w polityce
Katarzyna GIEREŁO-KLIMASZEWSKA
Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych
Monika KACZMAREK-ŚLIWIŃSKA
Media relations w erze social media
Elwira Anna BONISŁAWSKA
Copywriting, public relations i dziennikarstwo
Katarzyna WITKOWSKA-ROZPARA
Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości
Katarzyna ŻYSZKIEWICZ
Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym
Witold MACHURA
Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych
Paulina OLECHOWSKA
Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady
Magdalena ZDRENKA-CIAŁKOWSKA
Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna
Joanna JONCZEK
Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej?
Andrzej OSTROWSKI
Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia
Piotr PAŁASZEWSKI
Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania nt. wizerunku kibica piłkarskiego
Adrianna ADAMEK-ŚWIECHOWSKA
Skazy, zadry i szczerby... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym
Jolanta JASIŃSKA-MRUKOT
Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach
Jacek WOJCIECHOWSKI
Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej
Stefan KUBÓW
Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej
Witold RYNKIEWICZ
Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa
Piotr BIELAWSKI
Katarzyna GIEREŁO-KLIMASZEWSKA
Public Relations - ważna dziedzina zarządzania
Anna DĄBROWSKA
Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych
Lucyna SZOT
Złożone uwarunkowania kryptoreklamy
Jacek SOBCZAK
Wolność ekspresji w sztuce
NOTY O AUTORACH