Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik

Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1

Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja

książki niezwykłe...

Książki niezwykłe

Rzeczywisto�� a obraz rzeczywisto�ci. Telewizyjne magazyny informacyjne w Polsce w procesie manipulacji i perswazji (2004-2007)

Informacje o publikacji

Autorzy: Magdalena Zdrowicka-Wawrzyniak (autor monografii)
Kategoria: MEDIA
Ilość stron: 252
Numer ISBN: 978-83-62625-39-0

Opis publikacji

nak�ad wyczerpany



SPIS TRE�CI

Wst�p

Rozdzia� I. Problemy podstawowe
1. Znaczenie telewizji w Polsce jako �rodka komunikowania
2. Magazyny informacyjne w Polsce
3. Miejsce magazynu informacyjnego w ofercie telewizyjnej (rola informacji)

Rozdzia� II. Cechy i struktura formalna wspó�czesnych telewizyjnych serwisów informacyjnych w Polsce
1. Magazyny informacyjne poszczególnych stacji
2. Ocena czo�owych magazynów po przeobra�eniach w 2004 roku
3. Licz�ce si� na rynku dzienniki (zapis ramowy serwisów w ich kolejno�ci ukazywania si�)

Rozdzia� III. Warsztat dziennikarza
1. Katalog zasad reportera magazynu informacyjnego
2. S�owo a obraz (opowiadanie obrazem, dobór s�ów, waga s�owa)
3.  J�zyk i styl wypowiedzi dziennikarskiej - teoria

Rozdzia� IV. Próby sterowania widzem
1. Wiadomo�ci telewizyjnych magazynów informacyjnych - powiadamianie czy perswadowanie?
2. Mniej faktów - manipulacja

Rozdzia� V. Zestawienie magazynów informacyjnych TVP, TVN, POLSAT, TRWAM
1. Ogólne porównanie wyda� z danego dnia
2. Analiza materia�ów czo�ówkowych
3. Dobór "obrazków"

Rozdzia� VI. Audytorium magazynów informacyjnych
1. Charakterystyka masowego odbiorcy
2. Badania nad odbiorcami
3. Odbiór telewizyjnych magazynów informacyjnych

Rozdzia� VII. Magazyny informacyjne TVP, TVN i POLSAT okiem studenta filologii polskiej specjalno�ci dziennikarskiej
1. Wskazanie najlepiej zrealizowanego materia�u, jak równie� b��dów w budowie informacji
2. Telewizyjny serwis informacyjny - wiadomo�ci czy rozrywka?
3. Sposoby przykucia uwagi widza

Rozdzia� VIII. Odbiorcy w �wietle bada� empirycznych
1. Charakterystyka odbiorcy telewizyjnych serwisów informacyjnych
2. Próba oceny serwisów poprzez przeci�tnego widza
3. Elementy negatywne w telewizyjnych serwisach informacyjnych

Zako�czenie

Bibliografia

Aneks

Cena publikacji

0,00 PLN


Scriptorium. Wydawnictwo Naukowe © 2010. Główna | Wydawnictwo | Publikacje | Kontakt