Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik

Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1

Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja

książki niezwykłe...

Książki niezwykłe

Media publiczne. System medialny w Polsce - pytania i dezyderaty

Informacje o publikacji

Autorzy: Andrzej Ostrowski (redaktor publikacji), Piotr Bielawski (redaktor publikacji)
Kategoria: MEDIA
Ilość stron: 336
Numer ISBN: 978-83-62625-11-6

Opis publikacji

Ze Wst�pu:

W �rodowisku dziennikarskim i medioznawczym trwa od wielu lat dyskusja nad po��danym kszta�tem mediów publicznych. Ta ksi��ka jest jednym z takich g�osów.
Wydaje si�, �e - ró�ni�c si� w detalach - mamy wspólny pogl�d na temat marnowanego potencja�u PR i TVP oraz koncepcj�, wedle której media te mog�yby s�u�y� pa�stwu i przyspieszy� pokonywanie drogi do stabilnego ustroju demokratycznego.

 

SPIS TRE�CI

Piotr Bielawski, Andrzej Ostrowski, WST�P

Potrzebujemy odpowiedzialnych animatorów �ycia publicznego - z prof. Wawrzy�cem Konarskim (SWPS) rozmawia dr Katarzyna Giere�o-Klimaszewska (DSW)

MODLE I SYSTEMY
Piotr Bielawski (DSW), Media publiczne – potencjalny fundament demokracji w Polsce
Krystyna Doktorowicz (U�l), Polski system mediów publicznych, jak to si� sta�o?
Paulina Olechowska (USz), Ocena mediów publicznych w badaniach opinii publicznej po 1989 roku. Próba syntezy
Katarzyna Giere�o-Klimaszewska (DSW), Przysz�a rola mediów publicznych w kontek�cie tworzenia systemu medialnego
Beata Romiszewska (UMCS), Pozycja mediów publicznych we wspó�czesnych systemach medialnych - wnioski dla Polski

MISJA
Bogdan Borowik (UMCS), Obywatelska koncepcja mediów publicznych - perspektywa politologiczna
Maria Gmerek (UWr), Misja alternatywna
Ma�gorzata Grucho�a (KUL), Edukacja medialna zadaniem mediów publicznych
Bart�omiej �ódzki (DSW), Powinno�ci misyjne Polskiego Radia SA w zakresie rozwoju techniki i us�ug w okresie 2005-2009

EKONOMIA I SOCJOLOGIA
Marek Czyrka (WSBiA), Dziennikarze mediów publicznych wobec polityków w pierwszych latach III RP
Zbigniew Kosiorowski (ZPSB), Zarz�dzanie mediami publicznymi w kryzysie zasilania abonamentowego
Mateusz Nie� (WSFP), Pa�stwo narodowe - rozrywka - media publiczne: wzajemne relacje
Andrzej Ostrowski (DSW), Sport jako no�nik ogl�dalno�ci telewizyjnej we wspó�czesnym systemie medialnym
Adam Szynol (UWr), Przysz�o�� mediów publicznych w Polsce - najwa�niejsze wyzwania, problemy i ograniczenia

PRAWO
Andrzej Malicki (IA), Ochrona dóbr osobistych w przypadku ich naruszenia w publikacjach medialnych
Józef Szocki (WSZ), Miejsce w�asno�ci intelektualnej w epokach prasy drukowanej i cyfrowej
Lucyna Szot (UWr), Obiektywizm w mediach publicznych

REGIONALIZM
Katarzyna Bernat (WSEiP), Rola Regionalnej Rozg�o�ni Polskiego Radia Kielce SA i TVP 3 Kielce w budowaniu to�samo�ci regionu �wi�tokrzyskiego
ks. Micha� Dro�d� (UPJPII), Publiczne radio lokalne w integracji Ma�ych Ojczyzn
Lechos�aw Gawrecki (GWSHm), Sport w regionalnych spó�kach Polskiego Radia
Jolanta Hajdasz (WSUS), Regionalne media publiczne w Polsce - przyczyny agonii

Cena publikacji

67,80 PLN


Scriptorium. Wydawnictwo Naukowe © 2010. Główna | Wydawnictwo | Publikacje | Kontakt