Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik

Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1

Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja

książki niezwykłe...

Książki niezwykłe

Prawo i etyka reklamy

Informacje o publikacji

Autorzy: Robert Grochowski (autor monografii)
Kategoria: PRAWO
Ilość stron: 554
Numer ISBN: 978-83-62625-62-8

Opis publikacji

SPIS TRE�CI

 

Wykaz skrótów

 

Wst�p

 

Rozdzia� I.

Reklama jako zjawisko spo�eczne

1. Historia reklamy

2. Definicje reklamy

3. Cele i funkcje reklamy

4. Kana�y i kody stosowane w reklamie

5. Uczestnicy dyskursu reklamowego

 

Rozdzia� II.

Prawo a etyka

1. Definicje prawa

2. Definicje etyki

3. Proporcje w komunikacie reklamowym

 

Rozdzia� III.

Reklama w ustawodawstwie polskim

1. Konstytucja RP

2. Znak towarowy w reklamie (ustawa Prawo w�asno�ci przemys�owej)

3. Przes�anki ochrony prawem autorskim i prawami pokrewnymi w komunikacie reklamowym

4. Czyn nieuczciwej konkurencji w przekazie reklamowym

5. Zasady prowadzenia reklamy w �wietle ustawy Prawo prasowe

6. Zagadnienia reklamy w ustawie o radiofonii i telewizji

 

Rozdzia� IV.

Unormowania reklamy wynikaj�ce z ustawodawstwa europejskiego

1. Prawo autorskie do reklamy w �wietle Konwencji Paryskiej

2. Przestrzeganie przez reklam� praw cz�owieka na gruncie Europejskiej Konwencji  o Ochronie Praw Cz�owieka i Podstawowych Wolno�ci

3. Ograniczenia reklamy wynikaj�ce z Europejskiej Konwencji o Telewizji Ponadgranicznej

4. Granice reklamy dotycz�ce prawa autorskiego i praw pokrewnych na gruncie konwencji mi�dzynarodowych

5. Ograniczenia reklamy w Konwencji o Substancjach Psychotropowych

6. Uwarunkowania reklamy w ustawie z 14 kwietnia 2000 r. o umowach mi�dzynarodowych

7. Zasady prowadzenia reklamy, wyznaczone przez dyrektywy Unii Europejskiej

 

Rozdzia� V.

Reklama towarów i us�ug w ustawach szczegó�owych

1. Zakazy i ograniczenia reklamy napojów alkoholowych

2. Regulacje dotycz�ce reklamy i promocji wyrobów tytoniowych

3. Zasady prowadzenia reklamy artyku�ów �ywno�ciowych

4. Kryteria prowadzenia reklamy produktów biobójczych i substancji niebezpiecznych

5. Przes�anki i zakazy odnosz�ce si� do reklamy us�ug i instytucji finansowych

6. Granice swobody kszta�towania tre�ci reklamy us�ug turystycznych

7. Uwarunkowania prawne i moralne, dotycz�ce reklamy zewn�trznej

8. Zakazy i ograniczenia reklamy produktów leczniczych i wyrobów medycznych

9. Ograniczenia reklamy dotycz�ce wolnych zawodów

10. Warunki prezentacji komunikatu reklamowego gier i zak�adów wzajemnych

 

Rozdzia� VI.

Kodeksy etyczne dotycz�ce reklamy

1. Normy Post�powania Ameryka�skiego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych

2. Mi�dzynarodowy Kodeks Reklamy

3. Kodeks Post�powania w Dziedzinie Reklamy

4. Kodeks Etyki Reklamy - Warszawa, kwiecie� 2004

5. Kodeks Post�powania w Dziedzinie Reklamy Zewn�trznej

6. Etyka w Reklamie - Papieska Rada ds. �rodków Spo�ecznego Przekazu

7. Karta Etyczna Mediów

8. Deklaracja Zasad Mi�dzynarodowej Federacji Dziennikarzy

9. Dziennikarski Kodeks Obyczajowy Stowarzyszenia Dziennikarzy RP

10. Kodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich

11. Kodeks Etyki Lekarskiej

12. Kodeks Etyki Farmaceuty-Aptekarza

13. Kodeksy etyczne odnosz�ce si� do dzia�alno�ci finansowej i gospodarczej

14. Kodeks Etyki Adwokackiej

15. Rezolucja 1003 Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy

 

Rozdzia� VII.

Granice norm prawnych i etycznych reklamy

1. Zakaz reklamy sprzecznej z przepisami prawa

2. Dobra osobiste w reklamie

3. Ograniczenia i zakazy reklamy naruszaj�cej dobre obyczaje i uchybiaj�cej godno�ci cz�owieka

4. Wprowadzaj�ca w b��d reklama jako czyn zakazany

5. Niekonwencjonalne formy reklamy nierzeczowej

6. Prawno-moralne ograniczenia reklamy ukrytej

7. Formy i zakazy reklamy uci��liwej

8. Granice dopuszczalno�ci reklamy porównawczej

9. Prawa cz�owieka a wolno�� reklamy

 

Zako�czenie

Bibliografia


Aneks

Cena publikacji

77,00 PLN


Scriptorium. Wydawnictwo Naukowe © 2010. Główna | Wydawnictwo | Publikacje | Kontakt